8.7 C
București
27 aprilie, 2024

SCANDAL la „Goethe.” Memorii semnate de 81 de părinți pentru susținerea profesoarei Maria Lipan-Webber / Ce acuzații i-au fost aduse cadrului didactic

Publicat: 22/03/2024, 21:12

Apar informații noi în scandalul de la Colegiul German Goethe. Peste 80 de părinți și tot atâția elevi din patru clase, de la Colegiul German „Goethe“ din București, au semnat scrisori și memorii de susținere a profesoarei de limba germană maternă Maria Lipan-Webber.

Reamintim că site-ul Gândul a relatat, în exclusivitate, reacțiilor

care au dezvăluit cum au fost tratați copiii lor, de-a lungul acestor ani, de către

profesoara de germană

Maria Lipan-Webber, cerând instituțiilor abilitate să facă dreptate în această speță.

„Este normal ca elevii care nu învață, nu își fac temele mustrați de către profesor sau notați corespunzător”

Potrivit unui comunicat trimis de părinți de la colegiu către Edupedu.ro, o solicitare a fost depusă și la conducerea Colegiului Goethe, prin care cei peste 80 de părinți cer readucerea la clasă a profesoarei de germană Maria Webe.

Din informațiile prezentate, cadrul didactic a intrat în concediu fără plată, în urma criticilor publice aduse de alți părinți.

„Este normal ca elevii care nu învață, nu își fac temele, nu își îndeplinesc sarcinile stabilite de profesori și tratează cu dezinteres școala să fie mustrați de către profesor sau notați corespunzător, dacă rezultatele lor și performanțele școlare în general sunt nemulțumitoare“ , spun părinții, în adresa trimisă.

„Este adevărat că un profesor cu experiență și rezultate foarte bune cu elevii săi poate fi mai exigent”

Memoriile de susținere a profesoarei Maria Lipan Weber au fost trimise ministrului Educației Ligia Deca, Corpului de Control al ministrului Educației, Inspectoratului Școlar al Municipiului București și Forumului Democrat al Germanilor din România, anunță părinții, care cer ca profesoara să fie sprijinită să revină la clasă.

În replică, ceilalți părinți spun în scrisoarea trimisă Edupedu.ro că „probitatea cadrelor didactice din Germania care asigură evaluarea candidaților din examenul DSD 2 este dincolo de orice îndoială. De altfel, din cele 4 probe – citire, ascultare, scriere și vorbire în limba germană – profesorul de la clasa candidatului participă numai la proba de vorbire în limba germană, alături de alte 2 cadre didactice din Germania, dintre care unul este președintele comisiei, care are ultimul cuvânt în cazul diferențelor semnificative în notarea candidatului. Este exclus ca profesorii din Germania să se lase influențați de profesorul din România pentru a deforma rezultatele examenului DSD 2. (…)

Este adevărat că un profesor cu experiență și rezultate foarte bune cu elevii săi poate fi mai exigent, mai sever și mai direct în exprimare – în special un profesor de etnie germană, de la care părinții care își înscriu copiii la Școala Germană așteaptă să le fie inoculată elevilor rigoarea și disciplina germană, dar și valori specifice cum ar fi seriozitatea, punctualitatea și plăcerea de a munci.

Desigur că educația germană tradițională nu trebuie să se potrivească oricui, însă marea majoritate a părinților care își aduc copiii la Colegiul German Goethe au tocmai aceste așteptări – pe care doamna profesor Maria Lipan Weber le îndeplinește cu seriozitatea și corectitudinea tipic germană”, se precizează în comunicatul părinților transmis de

Scrisorile părinților sunt însoțite și de un mesaj în limba germană din partea „elevilor doamnei Lipan Weber.“

Două comisii de cercetare, după acuzațiile apărute la „Goethe”

Consiliul de Administrație al Colegiului Goethe a decis, în ședința din 8 martie, constituirea a două comisii de cercetare, pentru investigarea acuzațiilor care vizează doi profesori din unitatea școlară, potrivit informațiilor prezentate de site-ul educatieprivată.

Colegiul German “Goethe” din Capitală are o nouă conducere din 1 martie, după ce cele trei directoare și-au dat demisia a doua oară. Noul director al Colegiului “Goethe” este profesorul Sebastian Stoica, iar cele două directoare adjuncte sunt Alina Suciu și Fabiana Vîlcu, potrivit surselor Gândul.

Cele trei directoare din conducerea colegiului și-au dat demisia

La scurt timp, după ce au fost făcute publice concluziile anchetei, cele trei directoare din conducerea colegiului – vorbim despre Rodica Ilinca, dar și adjunctele Maria Lipan Webber și Beatrice Herbert – și-au prezentat demisiile în luna ianuarie. Pe 2 februarie, acestea au revenit asupra deciziei, rămânând în continuare pe funcție.

Până pe 28 februarie, când

și-a înaintat, din nou, demisiile către Inspectoratul Școlar Municipal București (ISMB).

Controalele ministerului la Goethe s-au lăsat și cu sesizări la Parchet

Printre neregulile reclamate în raportul Corpului de Control al ministerului din luna ianuarie se numără „efectuarea de meditații cu elevi de clasă”, „disfuncționalități în desfășurarea orelor la disciplina limba și literatura germană maternă”, dar și „bullying și comportament abuziv” din partea unui cadru didactic din cadrul Colegiului German „Goethe” din București.

În plus, Corpul de Control al ministerul a sesizat după verificările făcute și Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, cu privire la cazul unei profesoare a colegiului, pentru suspiciunea de încălcare a prevederilor Codului Penal „prin condiționarea evaluării periodice a elevilor de participarea la cursurile organizate de SC DEUTSCHZENTRUM SRL, urmând ca la finalizarea cercetărilor să fie dispuse măsurile legale în consecință.”

De asemenea, Ministerul Educației a recomandat conducerii școlii să o ancheteze disciplinar pe profesoară. Potrivit concluziilor raportului, o altă recomandare merge și către ISMB, aceea de a o ancheta disciplinar și Rodica Ilinca – de miercuri, fostă directoare a școlii – dar și să demareze o inspecție școlară generală în cadrul colegiului.

De ce a trimis Ministerul Educației Corpul de Control la Colegiul „Goethe”

Ministerul Educației a precizat că reprezentanții Corpului de Control au mers în luna ianuarie la Colegiul German Goethe „în urma unei sesizări primite din partea unui părinte al cărui copil este elev al colegiului, ce viza desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor, ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor organizate de cadrul didactic.”

Reamintim că Ministerul Educației a dispus, în perioada 15-17.01.2024, acțiuni de verificare de către Corpul de Control al ministrului Educației la Colegiul German Goethe, conform Ordinului de serviciu nr. 1059/DC/12.01.2024.

Reprezentanții ministerului au respins acuzațiile privind „manifestarea unei atitudini discreționare a membrilor echipei Corpului de control la adresa conducerii Colegiului German Goethe, în timpul activităților de verificare.”

„Reprezentanți ai Ministerului Educației și ai Inspectoratului Școlar al Municipiului București au mers la Colegiul German Goethe, pentru a discuta cu persoanele vizate, în vederea asigurării că procesul instructiv-educativ nu este afectat, până la soluționarea situației create. Precizăm că Ministerul Educației va face toate demersurile, astfel încât această situație să nu genereze întreruperea procesului educativ de la Colegiul German Goethe”, a precizat Ministerul Educației, după situația creată la Liceul Goethe.

Măsuri propuse de echipa de control a Ministerului Educației

În urma raportului corpului de control al Ministerului, publicat în exclusivitate de site-ul Educație Privată, se recomandă cercetarea disciplinară a fostei directoare a Colegiului, Rodica Ilinca, printr-o comisie la nivelul Ministerului.

“Comisia de control propune constituirea, cu celeritate, a unei comisii la nivelul Ministerului Educației, care să aibă ca obiectiv verificarea măsurilor interne dispuse de către conducerea unității de învățământ referitoare la prevenirea si combaterea fenomenului de bullying, având în vedere faptul că echipa de conducere de la nivelul Colegiului German „Goethe” nu a prezentat niciun document cu privire la modul în care gestionează situații semnalate privind violența psihologică – bullying” , se precizează în raportul Corpului de Control al ministerului.

De asemenea, se recomandă deschiderea unui dosar penal pe numele cadrului didactic, profesor de limba germană: “Sesizarea Parchetului de pe lângă Judecătoria sectorului 1, cu privire la suspiciunea de încălcare a prevederilor art. 297 din Codul Penal (Legea nr. 286/2009), cu modificările şi completările ulterioare, de către cadrul didactic la Colegiul German „Goethe” din Bucureşti, prin condiționarea evaluării periodice a elevilor de participarea la cursurile organizate de firma la care este administrator”, potrivit documentului.

CITIȚI ȘI:

Mara Răducanu este jurnalist de eveniment. A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a lucrat la mai multe publicații,

Urmărește Gândul.ro pe

Ce se întâmplă doctore

Stirile Kanal D

Râzi cu lacrimi

Cele mai noi

Știri externe –

22 Mar, 20:40

Actualitate –

22 Mar, 20:39

22 Mar, 19:53

Ultima oră

Știri –

22 Mar, 19:50

22 Mar, 19:43

22 Mar, 19:20

Sursa: https://www.gandul.ro/actualitate/scandal-la-goethe-memorii-semnate-de-81-de-parinti-pentru-sustinerea-profesoarei-maria-lipan-webber-ce-acuzatii-i-au-fost-aduse-cadrului-didactic-20172131

Ultimă oră

Același autor