Primele elemente ale anchetei cu privire la aterizarea forţată luni a unui avion de tip Airbus A220-300 aparţinând companiei Swiss, din cauza prezenţei unui fum în timp ce efectua un zbor de la Bucureşti la Zurich, „indică o problemă tehnică la unul dintre motoarele” produse de grupul american Pratt & Whitney, anunţă, într-un comunicat, compania aeriană elveţiană, relatează AFP, preluat de News.ro.
Swiss estimează că nu are motive să-şi imobilizeze la sol flota de aeronave de acest tip.
„Pe baza analizelor noastre actuale şi în cooperare strânsă cu autorităţile competente, nimic nu indică faptul că securitatea acestui tip de avion este compromisă”, subliniază în acest comunicat, emis joi, compania.
Avionul care efectua un zbor de la Bucureşti la Zurich
, în Austria, din cauza degăjării unui fum în cabină şi cockpit.
În total, 74 de pasageri se aflau la bord.
Aproximativ zece pasageri au cerut îngrijiri medicale.
Filiala companiei germane Lufthansa mai anunţă că doi membri ai personalului de cabină dintre cei cinci ai echipajului sunt în continuare spitalizaţi – unul la terapie intensivă.
„Anchetele de acest fel sunt complexe, iar Swiss depinde de asemenea de informaţii furnizate de către autorităţile de anchetă şi producători. De aceea, la trei zile de la incident, cauza nu este încă stabilită în mod clar. Nimic nu este îndepărtat”, subliniază compania aeriană.
„Până în prezent, toate indiciile confirmă că nu există o problemă fundamentală care să compromită securitatea”, afirmă întreprinderea.
Aeronava de tip Airbus A220 este „un avion modern şi sigur”, subliniază Swiss.
„Motoarele Pratt & Whitney au acumulat peste 36 de milioane de ore de zbor în lume de la darea lor în folosinţă, iar noi avem încredere în motoarele care ne echipează (avioanele de tip) A220”, mai subliniază Swiss.
În pofida acestor asigurări, compania a fost obligată să-şi imobilizeze la sol o parte a avioanelor de tip A220 în 2023, în vederea desfăşurării unor inspecţii exact la motoare Pratt é Whitney – care prezentau probleme de fiabilitate.
Editor :