5 C
București
24 noiembrie, 2024

Cât costă Dacia 1300? Condiții pentru a fi declarată mașină de epocă

Dacia 1300 a dominat piața auto din România în perioada comunistă. Pasionații de mașini vechi încă mai dețin acest model, iar unii proprietari le oferă spre vânzare.

Pe site-urile

pot fi găsite de vânzare iar prețul diferă în funcție de anul de fabricație.

Cu cât se vinde Dacia 1300 din anul 1973

Un proprietar vinde Dacia 1300 din anul 1973 pentru 2.400 de euro. Acesta precizează că „mașina este funcțională, toate actele pentru înscriere, se oferă fiscal.”

Cu cât se vinde Dacia 1300 din anul 1976

Un alt proprietar a scos la vânzare Dacia 1300 din anul 1976 la prețul de 1.890 de euro. Mașina este în stare de funcționare și are ITP valabil până în septembrie 2025.

„Dacia 1300 din 1976 originală – ITP valabil până în septembrie 2025. Acte în regulă, înmatriculată, carte, talon, vânzare cu contract, taxe la zi, se oferă fiscal.

Autoturismul este în stare de funcționare, recent adus de mine pe roți, de la aprox. 600 km distanță, se comportă bine la drum, ambreiaj foarte bun, cutia de viteze originală, în 4 trepte, funcționează foarte bine.

Aspect exterior și interior original, autoturism complet. Mașina este echipată cu bare cromate originale în stare foarte bună, fixate cu tampoane mari. Oglinda exterioară originală cromată, ornamente cromate praguri modelul lat – 1976, ornament cromat portbagaj, ștergătoare parbriz cromate originale IPAS.

Anunțul este destinat tuturor celor care sunt interesați să achiziționeze un autoturism clasic Dacia 1300 și în special pasionaților și cunoscătorilor, care știu care sunt aspectele, elementele și detaliile care fac diferența, la cumpărare”, se arată în descrierea anunțului.

Cu cât se vinde Dacia 1300 din anul 1983

Un proprietar vinde Dacia 1300 din anul 1983 la prețul de 2.900 de euro.

Potrivit acestuia, mașina are „atestat vehicul istoric, asigurare valabilă, ITP expirat.”

În ce condiții poate fi declarată vehicul istoric

Pentru ca un vehicul să fie istoric trebuie îndeplinite mai multe condiţii.

Registrul Auto Român (RAR) eliberează cartea de identitate a vehiculului numai dacă acesta deţine atestatul emis de Retromobil Club România. RAR verifică dacă există acest atestat şi dacă maşina corespunde caracteristicilor tehnice de la data fabricaţiei.

Vehiculele istorice beneficiază de un regim fiscal special, proprietarii fiind scutiți de plata unor impozite. Aceste facilități fiscale au rolul de a încuraja deținerea de vehicule istorice și de a recunoaște importanța lor culturală.

Pentru ca o mașină să fie certificată ca vehicul istoric, aceasta trebuie să fie complet originală, cu toate piesele nemodificate. De asemenea, pentru a fi considerat vehicul istoric, trebuie să fi trecut mai mult de 30 de ani de la încetarea producției modelului respectiv. Se ia în considerare anul în care s-a încheiat fabricarea tipului de vehicul, nu data exactă a fabricației fiecărei mașini individuale.

După ce se constituie un dosar la Retromobil Club România, o comisie specializată inspectează vehiculul, iar dosarul este trimis la București pentru o evaluare finală. Dacă îndeplinește toate cerințele, Retromobil emite atestatul de vehicul istoric.

După obținerea atestatului, proprietarul se prezintă la RAR, iar, dacă vehiculul respectă toate condițiile, pe cartea de identitate se va menționa statutul de „vehicul istoric”. Mașina trebuie să fie complet funcțională și fără urme de rugină.

Vehiculele istorice beneficiază de scutiri de impozit și rovinietă, iar pentru asigurarea RCA acestea au un regim special. Membrii Retromobil Club care sunt înscriși de cel puțin 6 luni plătesc o taxă de 60 de lei pentru 6 luni sau 100 de lei pe an pentru această asigurare, potrivit

Sursa: https://jurnalul.ro/auto/cat-costa-dacia-1300-conditii-declarare-vehicul-istoric-981748.html

Ultimă oră

Același autor