Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a pus în transparenţă decizională un ordin care va obliga operatorii economici să informeze consumatorii cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate, raportat la preţul de bază al producătorului.
”Considerăm că prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziţionării produselor, informaţii menite să ajute consumatorii să facă alegeri raţionale, în cunoştinţă de cauză. Protejarea prin opoziţie cu profesionistul a consumatorului, este atributul legislaţiei privind protecţia consumatorilor, de a se erija în garantul protejării cetăţeniilor în calitatea lor de consumatori, apărării şi asigurării drepturilor şi intereselor legitime ale acestora împotriva unor practici incorecte”, au transmis, luni,
Ei au adăugat că dreptul la informare al consumatorului este un drept fundamental al acestuia şi un factor important în dezvoltarea unei pieţe transparente, iar prin informaţiile care îi sunt puse la dispoziţie, consumatorul are posibilitatea să-şi optimizeze alegerea în funcţie de propriile criterii economice, eliminând produsele care nu corespund acestora, scrie News.ro.
”Mai precis, ceea ce lipseşte în prezent, este transparenţa modului în care sunt stabilite preţurile produselor de către operatorii economici pornind de la preţul de bază al producătorului. Pornind de la consecinţele pe care o astfel de lacuna legislativă le generează, se evidenţiază necesitatea adoptării unui mecanism eficient de informare a consumatorilor cu privire la modalitatea de formare a preţului final al unui produs comercializat”, a mai precizat sursa citată.
Reprezentanţii ANPC consideră necesitatea reglementării unei norme care să oblige operatorii economici să afişeze lângă preţul final al produsului comercializat şi adaosul comercial aplicat pentru produsul respectiv, în raport cu preţul de bază al producătorului, are drept scop informarea ”în mod clar, precis şi neechivoc a consumatorilor cu privire la modul în care este stabilit preţul final al produsului sau al serviciului pe care doreşte să îl achiziţioneze, astfel încât, pe baza informaţiilor necesare, suficiente, verificabile şi uşor de comparat, aceştia să aibă posibilitatea să aleagă acel produs care corespunde exigenţelor lor din punct de vedere al nevoilor şi al posibilităţilor lor financiare”.
Acest ordin a fost pus în transparenţă, iar după 30 de zile va fi trimis spre publicare în Monitorul Oficial.
Editor :